close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

כיצד נקבעת מסגרת האשראי שלכם?

מערכת שורשה ניסן, תשפא18/03/2021

מסגרת אשראי נקבעת בהתאם למצבו הפיננסי של הלקוח. מצבו הפיננסי כולל: הכנסות שיש ללקוח, ביטחונות כמו: פיקדונות וחסכונות, היסטוריה בנקאית קודמת של כמה שנים אחורה ועוד

תגיות:
מסגרת האשראי היא מסגרת נוספת אשר נקבעת ללקוח בנוסף למסגרת הבנק שברשותו. מסגרת זאת נקבעת באמצעות חברת האשראי בהתאם למצבו הפיננסי של הלקוח, המסגרת היא חודשית ועל הלקוח לעמוד בה עד סוף החודש. כל חריגה ממנה אינה מאפשרת ללקוח לבצע עסקאות עד לחודש הבא. לכן חשוב כל חודש לעמוד בסכום המסגרת שנקבעה לכם על מנת שלא תהיו בחריגה ולא תוכלו לרכוש כלום.

מהי מסגרת אשראי?
מסגרת אשראי היא מסגרת אשר נקבעת ע"י חברת האשראי. מדובר על מסגרת נפרדת מהמסגרת הבנקאית
שלנו. המסגרת נקבעת בהתאם למצבו הפיננסי של הלקוח והכנסתיו. לכן היא לא קשורה כלל למסגרת העו"ש והיא מאין עוד מסגרת שהלקוח יכול להשתמש בה במהלך החודש בנוסף למסגרת העו"ש שיש לו מהבנק. אך חשוב לעמוד בה ולא לחרוג אחרת לא ניתן להשתמש בה עד לחידושה בחודש הבא. כמו כן, כל חריגה ממנה מחויבת בריבית ומתווספת לחודש הבא.

כיצד נקבעת מסגרת אשראי?
מסגרת אשראי נקבעת בהתאם למצבו הפיננסי של הלקוח. מצבו הפיננסי כולל: הכנסות שיש ללקוח, ביטחונות כמו: פיקדונות וחסכונות, היסטוריה בנקאית קודמת של כמה שנים אחורה ועוד. במידה והיסטורית הבנק של הלקוח כוללת עיקולים, מינוסים מתמשכים וגבוהים ועוד לרוב מקבל הלקוח סירוב מהבנק לקביעת מסגרת האשראי. לכן חשוב שללקוח יהיו הכנסות גבוהות על מנת שמסגרת האשראי שנקבעת לו תהיה גבוהה.

האם לכל לקוח נקבעת מסגרת אשראי?
לרוב הלקוחות נקבעת מסגרת אשראי אלא אם כן ללקוח יש היסטוריה לא טובה של עיקולים, מינוסים גבוהים ומתמשכים, חוסר הכנסות ועוד. במצב כזה לא מאושרת מסגרת אשראי ללקוח והוא צריך להתמודד עם מסגרת העו"ש שיש לו. כמו כן, ככל שהכנסות הלקוח גבוהות יותר כך מסגרת האשראי שלו תהיה גבוה בהתאם להכנסותיו.

מי קובע את מסגרת האשראי ללקוח?
קביעת מסגרת אשראי נעשית ע"י חברת האשראי והבנק. בטרם קביעת מסגרת האשראי בודקת חברת האשראי ביחד עם הבנק את מצבו הפיננסי של הלקוח, ובהתאם למצבו שכולל הכנסות, ביטחונות ועוד מתקבלת החלטה לגבי קביעת מסגרת האשראי שאותה קובעת חברת האשראי. מסגרת זאת נקראת מסגרת חוץ בנקאית והיא אינה קשורה למסגרת העו"ש הבנקאית שיש לכם. אם הלקוח אינו עומד במסגרת האשראי וחורג ממנה הוא מחויב בריבית וצריך לחכות עד חודש הבא שהמסגרת תתאפס שוב לאותו סכום. ככל שמסגרת האשראי של הלקוח נמוכה הוא ישלם יותר ריבית, אך ככל שמסגרת הריבית גבוהה הריבית עליה היא נמוכה כ-5%.

מסגרת נפרדת מהמסגרת הבנקאית
מסגרת האשראי היא מסגרת נפרדת מהמסגרת הבנקאית. מסגרת האשראי היא מסגרת שיש לכם מטעם חברת האשראי בהתאם לכרטיסים שיש לכם. המסגרת נקבעת בהתאם להכנסותיכם והביטחונות שיש לכם. כך ששכל שההכנסה שלכם גבוהה כך גם תהיה מסגרת האשראי השלכם. המסגרת נקבעת לשנה ולאחר מכן מתחדשת בהתאם למצבכם הפיננסי. במידה ויש הרעה בהכנסות שלכם גם מסגרת האשראי תהיה מושפעת מכך ותרד בהתאם.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה